Föreningens årsstämma

NGB har nyligen genomfört sin årsstämma med ombud som representerar andelsägarna i huset. Här presenterades en förvaltningsberättelse där vi kan se att det hänt en hel del i kåken under 2024. Bl a så har ett kök renoverats, trapphus målats och fasadens fuktskador reparerats. Ett av hörnen har dränerats för att komma tillrätta med fukt i källaren. De flesta rum är uthyrda men det finns ett par kontorsrum som f n saknar hyresgäster. På Lilla Teatern har Film – o Musikgymnasiet haft sin årliga musikalvecka,. Ett program om Cornelis Vreeswijk har framförts och en sprakande show på basis av Lill-Babs, Siw Malmqvist m fl har gästat teatern. Senioruniversitetet och Grå Husets Cittraspelare bidar starkt till att fylla huset med trevliga aktiviteter och skapa god stämning, inte minst pga allsången varannan tisdag.

Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året och omvaldes helt med ett undantag. Rolf Klingvall hade avböjt omval och avtackades med blommor.

Vår fotboll fortsätter

Trots ett stort ekonomiskt risktagande har vi beslutat att fortsätta IFK Norrköpings herrars bortamatcher på Lilla Teaterns stora bildskärm. Tyvärr måste ett par av matcherna flytta till annan lokal pga annan verksamhet i teatersalongen. Men kaffe och korv serveras som vanligt. Entré 60:-.

Körslag i entréhallen

Vi har redan haft två körer på besök i IOGT-NTO-gården. I entréhallen och inne på teatern.

den 8 maj kl 19.00 gästas vi av Kör de Vux – ett 40-tal sångare som tar ton i den akustik-starka hallen.

den 21 maj kl 18.00 kommer Damkören tillbaka för sin vårkonsert. Härligt. Du är också välkommen att lyssna.

Allsång med tisdagsbandet

Varannan tisdag hela våren, sommaren och hösten sjunger vi tillsammans i Stora salen på plan 2. Jämna veckor kl 14.00.

Vi plockar fram schlager från 40-, 50-, 60-talet och stämmer upp tillsammans med Grå Husets Cittraspelare och tisdagsbandet med piano, klarinett, bas, banjo och gitarr. Kaffe med tilltugg kostar 20:-, annars bidrar du enbart med ett glatt humör. Här händer det alltid något extra. Välkommen!